Wiadomość dla Pszczółek

Drodzy Rodzice !

Jako wychowawca waszych dzieci łączę się w tych trudnych chwilach z Wami i dziećmi.

Wszyscy wiemy jak ważne jest zdrowie, dlatego pomimo zaistniałych trudności nie traćmy pogody ducha i wspierajmy się wzajemnie.

Dziękuję za miłe wiadomości jakie otrzymuję od Państwa i gotowość oraz chęci do współpracy.

Głęboko wierzę, że razem przetrwamy ten trudny okres i będziemy dzięki temu silniejsi i jeszcze lepiej zorganizowani.

Cieszmy się ze wspólnego czasu z bliskimi w naszych domkach. Skorzystajmy z tego wolnego czasu aby nareszcie móc robić rzeczy na które nigdy go nie było. Czytajmy książki, grajmy w gry planszowe,malujmy, rysujmy,róbmy śmieszne kolaże, ciekawe eksperymenty, pieczmy ciasta,  bawmy się razem, oglądajmy wartościowe filmy i bajki. Po wszystkim będziemy doceniać obecność ludzi w naszym życiu a wszystkie drobnostki dnia codziennego będą wywoływać na naszych twarzach uśmiech.

 

Jak wiemy wokół nas krąży dużo informacji, które wprowadzają ludzi w błąd lub powodują panikę i stres- dlatego polecam Państwu rzetelne źródło informacji : https://www.gov.pl/web/koronawirus/wprowadzamy-nowe-zasady-bezpieczenstwa-w-zwiazku-z-koronawirusem

 

Wychodząc naprzeciw potrzebom edukacyjnym Państwa dzieci zamieszczam link do Pakietu Edukacyjnego na którym pracujemy. Można tam bez logowania pobrać i wydrukować karty pracy dla każdej grupy wiekowej.

5 latki-

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf - od strony 36.

 

4 latki-

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-3.pdf - od strony 16.

 

Ponadto każdego dnia warto ćwiczyć z dziećmi podstawowe umiejętności, które trenujemy w przedszkolu:

  • wypowiadanie się pełnym zdaniem np: Jaki kolor ma Twoja bluzka? Moja bluzka ma kolor czerwony itp..
  • trening wycinania np: na starych gazetach (kolaże)
  • twórczą aktywność własną dzieci: malowanie, rysowanie,lepienie z plasteliny
  • rozpoznawanie i rysowanie podstawowych figur geometrycznych
  • słuchanie czytanego tekstu, sprawdzanie rozumienia jego treści,
  • dzielenie prostych słów na sylaby
  • składanie słowa z dwóch, trzech sylab np: ma-ka-ron: makaron
  • recytowanie z pamięci krótkich wierszyków
  • liczenie na konkretach do dziesięciu
  • ćwiczenie rozumienia pojęć: „tyle samo”, “więcej”, “mniej”.
  • ćwiczenie umiejętności pojmowania przestrzennego np : miś siedzi na krześle, pod krzesłem, przed krzesłem, za krzesłem, obok krzesła.
  • nazywanie kolorów, części ciała, określanie stron prawa-lewa
  • układanie prostych rytmów (sekwencje) np: owoce:  jabłko, banan, jabłko, banan,/ klocki: mały, duży.mały/ kolory: czerwony, niebieski, żółty. itd.
  • układanie obrazków pociętych w max 6 części. Mogą to być stare widokówki, proste obrazki z internetu. Może pociąć je w dowolny sposób z uwzględnieniem umiejętności dziecka.

Gorąco zachęcam też do treningów samoobsługowych dzieci:                                 -ubieranie się, sznurowanie butów, zapinanie guzików                                             -kulturalne jedzenie łyżką i widelcem, picie bez rozlewania                                             -dokładne mycie rąk, twarzy i zębów, wycieranie się.                                              -samodzielne korzystanie z toalety.

Dodatkowo będąc z Państwem w stałym kontakcie, na bieżąco będę udostępniać Państwu tematy do omówienia z dziećmi i ciekawe aktywności z nimi związane.

 

POZDRAWIAM CIEPLUTKO !

PAULINA PASZEK:)